Ten obszerny zestaw misji, map i innych elementów oferuje trzy sposoby rozgrywania meczów Warhammer 40,000 – Incursion, Strike Force i Asymmetric War. Tym razem 1000-punktowe mecze Incursion mają własny zestaw map rozmieszczenia, aby lepiej zrównoważyć mniejsze gry, wraz z kilkoma ograniczeniami dotyczącymi jednostek*, a opcjonalne zasady Asymmetric War będą wielką atrakcją dla fanów ciągle zmieniających się wyzwań strategicznych.
Jak sama nazwa wskazuje, misje te mają mapy rozmieszczenia, które dają atakującemu i broniącemu się zupełnie różne strefy, reprezentujące desperacką ostatnią walkę, nagłe ataki z dwóch stron i beznadziejne szarże na okopane linie obronne.
Te alternatywne mapy to świetny sposób na urozmaicenie zwykłych rozgrywek dzięki nieznanym rozmieszczeniom celów, a jednocześnie stworzenie charakterystycznych pól bitewnych pasujących do asymetrycznej narracji. W końcu ostatnią walkę można stoczyć na zwyczajnym, pokrytym ruinami polu, ale czy nie lepiej zbudować potężną fortecę otoczoną murami lub ołtarz ofiarny, aby go bronić?
Asymmetric War to nie tylko strefy rozmieszczenia, ponieważ normalne misje główne zostały zastąpione nowymi celami dostosowanymi specjalnie do tego środowiska. Jedna z nich przyznaje obrońcy 50 punktów zwycięstwa za samo pojawienie się,** a zadaniem atakującego jest obniżenie wyniku przeciwnika, aby zwiększyć swój własny.
W tych misjach atakujący zawsze zaczyna pierwszy, ale w pośpiechu musi rozmieścić wszystkie swoje jednostki przed obrońcą, co daje nieco inicjatywy słabszym graczom. Oczywiście gry typu Incursion i Strike Force nadal korzystają z istniejących zasad rozmieszczania i zrównoważonych map, więc jeśli szukasz zaciętych, konkurencyjnych starć godnych serii Warhammer Open, ten zestaw jest dla Ciebie.
Największą zmianą, która dotyczy wszystkich trzech rodzajów misji, jest system Challenger, zastępujący tajne misje z talii misji Pariah Nexus. Ta nowa wspólna talia kart daje graczowi, który pozostaje w tyle, szansę na nadrobienie strat dzięki przydatnej strategii lub dodatkowej misji, z których każda znajduje się na jednej karcie.
Aby ją dobrać, musisz mieć sześć punktów zwycięstwa mniej na początku rundy bitewnej i możesz wybrać albo strategię, albo misję – ale nie obie naraz. Skromna szansa na dogonienie przeciwnika, jaką dają karty Challenger, sprawia, że gra jest napięta do ostatniej chwili, więc nieudany początek nie oznacza całkowitej porażki twoich sił.
Aby jeszcze bardziej urozmaicić rozgrywki casualowe i fabularne, misje Asymmetric War i karty Challenger doskonale współgrają z zawartością książek Warhammer 40,000 Crusade, takich jak Tactical Reserves i Surgical Deep Strikes z Crusade: Nachmund Gauntlet. Wyobraź sobie wielkie, rozległe oblężenie, podczas którego obrońcy desperacko wzmacniają osaczone jednostki, a lekkomyślni i odważni napastnicy zrzucają żołnierzy prosto w sam środek linii bunkrów... Wszystko to jest możliwe dzięki talii misji i książce.
Zamów swoją kopię tego niezbędnego dodatku do gry w przedsprzedaży w sobotę, kiedy to talia misji Chapter Approved 2025-26 pojawi się w naszym sklepie internetowym .