

Kategorie
Producent
Dostępność
Cena
-
od
do
Nowość



11,48 zł
Cena regularna:
11,83 zł

51,16 zł
Cena regularna:
52,74 zł

15,23 zł
Cena regularna:
15,70 zł

86,54 zł
Cena regularna:
89,22 zł

12,35 zł
Cena regularna:
12,73 zł

23,44 zł
Cena regularna:
24,16 zł

20,04 zł
Cena regularna:
20,66 zł

15,67 zł
Cena regularna:
16,15 zł

23,13 zł
Cena regularna:
23,85 zł

21,28 zł
Cena regularna:
21,94 zł

80,04 zł
Cena regularna:
82,52 zł

11,72 zł
Cena regularna:
12,08 zł

74,40 zł
Cena regularna:
76,70 zł

46,59 zł
Cena regularna:
48,03 zł

28,15 zł
Cena regularna:
29,02 zł

11,95 zł
Cena regularna:
12,32 zł

11,93 zł
Cena regularna:
12,30 zł

20,04 zł
Cena regularna:
20,66 zł

11,95 zł
Cena regularna:
12,32 zł

23,44 zł
Cena regularna:
24,16 zł

94,09 zł
Cena regularna:
97,00 zł

12,35 zł
Cena regularna:
12,73 zł

13,61 zł
Cena regularna:
14,03 zł

11,95 zł
Cena regularna:
12,32 zł

13,61 zł
Cena regularna:
14,03 zł

16,31 zł
Cena regularna:
16,81 zł

21,28 zł
Cena regularna:
21,94 zł

11,95 zł
Cena regularna:
12,32 zł

20,45 zł
Cena regularna:
21,08 zł

18,20 zł
Cena regularna:
18,76 zł

19,29 zł
Cena regularna:
19,89 zł

20,04 zł
Cena regularna:
20,66 zł

98,62 zł
Cena regularna:
101,67 zł

42,69 zł
Cena regularna:
44,01 zł

38,82 zł
Cena regularna:
40,02 zł

13,08 zł
Cena regularna:
13,48 zł

23,48 zł
Cena regularna:
24,21 zł

11,95 zł
Cena regularna:
12,32 zł

21,95 zł
Cena regularna:
22,63 zł

11,95 zł
Cena regularna:
12,32 zł

94,17 zł
Cena regularna:
97,08 zł

13,61 zł
Cena regularna:
14,03 zł

100,89 zł
Cena regularna:
104,01 zł

23,64 zł
Cena regularna:
24,37 zł

20,84 zł
Cena regularna:
21,48 zł

14,14 zł
Cena regularna:
14,58 zł

11,95 zł
Cena regularna:
12,32 zł

21,28 zł
Cena regularna:
21,94 zł

19,16 zł
Cena regularna:
19,75 zł

16,31 zł
Cena regularna:
16,81 zł

28,62 zł
Cena regularna:
29,50 zł

15,78 zł
Cena regularna:
16,27 zł

20,04 zł
Cena regularna:
20,66 zł

12,83 zł
Cena regularna:
13,23 zł

47,28 zł
Cena regularna:
48,74 zł

22,15 zł
Cena regularna:
22,84 zł

16,33 zł
Cena regularna:
16,83 zł

20,04 zł
Cena regularna:
20,66 zł

11,57 zł
Cena regularna:
11,93 zł

15,60 zł
Cena regularna:
16,08 zł

90,62 zł
Cena regularna:
93,42 zł

13,17 zł
Cena regularna:
13,58 zł

18,32 zł
Cena regularna:
18,89 zł

11,95 zł
Cena regularna:
12,32 zł

105,37 zł
Cena regularna:
108,63 zł

22,91 zł
Cena regularna:
23,62 zł

21,42 zł
Cena regularna:
22,08 zł

74,40 zł
Cena regularna:
76,70 zł

29,78 zł
Cena regularna:
30,70 zł

74,40 zł
Cena regularna:
76,70 zł

21,28 zł
Cena regularna:
21,94 zł

32,35 zł
Cena regularna:
33,35 zł

12,83 zł
Cena regularna:
13,23 zł

44,32 zł
Cena regularna:
45,69 zł

21,93 zł
Cena regularna:
22,61 zł

23,40 zł
Cena regularna:
24,12 zł

101,83 zł
Cena regularna:
104,98 zł

12,04 zł
Cena regularna:
12,41 zł

11,95 zł
Cena regularna:
12,32 zł

17,83 zł
Cena regularna:
18,38 zł

74,40 zł
Cena regularna:
76,70 zł

188,47 zł
Cena regularna:
194,30 zł

13,17 zł
Cena regularna:
13,58 zł

21,93 zł
Cena regularna:
22,61 zł

16,31 zł
Cena regularna:
16,81 zł

48,81 zł
Cena regularna:
50,32 zł

21,95 zł
Cena regularna:
22,63 zł

88,67 zł
Cena regularna:
91,41 zł

11,52 zł
Cena regularna:
11,88 zł

23,40 zł
Cena regularna:
24,12 zł

11,68 zł
Cena regularna:
12,04 zł

11,95 zł
Cena regularna:
12,32 zł

36,59 zł
Cena regularna:
37,72 zł

11,60 zł
Cena regularna:
11,96 zł

11,46 zł
Cena regularna:
11,81 zł

21,70 zł
Cena regularna:
22,37 zł

13,61 zł
Cena regularna:
14,03 zł

11,95 zł
Cena regularna:
12,32 zł

16,66 zł
Cena regularna:
17,18 zł

11,57 zł
Cena regularna:
11,93 zł

Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Chaos Daemons lub po prostu Daemons (wymawiane jako DEE-mahns), znane również jako „Neverborn” wśród sił Chaosu, są inteligentnymi i zazwyczaj złowrogimi bytami Osnowy składającymi się z czysto psychicznej energii. Daemony są zarówno czującymi, jak i samoświadomymi wcieleniami Chaosu i wspólnie są największymi sługami Bogów Chaosu i samego Chaosu jako uniwersalnej siły.
Daemony są tworzone na życzenie jednego z czterech głównych Bogów Chaosu z ułamka jego własnej mocy w Immaterium i działają jako przedłużenie jego woli. Wygląd i charakter demona odzwierciedlają jego własną naturę. Daemony te mogą zostać ponownie wchłonięte przez sygnaturę psychiczną boga w Osnowie, gdy ten tego zapragnie.
Bogowie Chaosu nie są sami w przestrzeni Osnowy. Stworzyli sługi z własnych esencji - istoty, które śmiertelnicy nazwali „Daemonami” w oparciu o ich starożytne legendy i mitologie religijne - które nie są tak ściśle związane z Osnową. Daemony są bytami o nieco innej naturze niż ich mistrzowie i są najliczniejszymi ze stworzeń, które można znaleźć w Empyreanie.
Daemon „rodzi się”, gdy Bóg Chaosu poświęca część swojej mocy, aby stworzyć odrębną istotę. Ta psychiczna moc wiąże ze sobą zbiór zmysłów, myśli i celów, tworząc oddzielną, ale ściśle powiązaną osobowość i świadomość, która może poruszać się w Osnowie.
ChaosDaemons9thEdition
Zróżnicowane demony Chaosu - Khorne, Nurgle, Tzeentch i Slaanesh - atakują Siostrę Bitwy.
Bóg Chaosu może w każdej chwili odzyskać niezależność, którą dał swoim demonom, zapewniając im tym samym lojalność. Tylko poprzez utratę tej mocy Daemon może zostać naprawdę zniszczony, a jego umysł rozpuści się w wirach i prądach przestrzeni Osnowy.
Niektórzy czciciele Chaosu wierzą, że dusze śmiertelników, którzy za życia najgorliwiej czcili Niszczycielskie Moce, po śmierci przekształcają się w Pomniejsze Demony, a ich dusza trafia do domeny ich boga-patrona w Królestwie Chaosu. Przykładowo, przekonanie to dotyczy zwłaszcza Krwawych Khorne'ów, którzy według Khornatów byli niegdyś największymi śmiertelnymi wojownikami Krwawego Boga, oraz Nurgle'owych Niosących Plagę, którzy według niektórych są duszami śmiertelników dotkniętych Zgnilizną Nurgle'a.
Jako sługusy Bogów Chaosu, większość Daemonów nie posiada własnej woli, przynajmniej w rozumieniu ludzkości. Zamiast tego służą jedynie do szerzenia celów swoich panów. Na przykład, demon Khorne'a szuka tylko walki i prowadzi wojnę z innymi demonami z takim samym zapałem, jak ze śmiertelnikami.
Daemony pozornie spędzają większość swojego istnienia w konflikcie z innymi Daemonami, ponieważ każdy z Bogów Chaosu stara się rozszerzyć swoją moc i wpływy w ramach Wielkiej Gry. Dopiero gdy w grę wchodzi świat śmiertelników, demony mają tendencję do łączenia się i współpracy, a nawet wtedy takie sojusze są krótkotrwałe, ponieważ każda z czterech mocy Chaosu stara się uniemożliwić innym uzyskanie jakiejkolwiek przewagi.
Demony nie są fizycznie obecne w Osnowie. Kraina Chaosu jest anatemą dla praw fizyki, a statki gwiezdne, które poruszają się w jej głębinach, robią to, zabierając ze sobą skórę lub bańkę „rzeczywistości”, gdy wchodzą do niej za pomocą napędu warp.
Zamiast posiadać prawdziwą fizyczną formę, Daemony projektują formę wyczarowaną z surowej energii psychicznej, która jest zasadniczo mniejszą interpretacją fundamentalnej natury ich pana. Stąd też dziwaczny i nieludzki wygląd Daemonów wskazuje na ich obecność, status i lojalność wobec Boga Chaosu.
Chociaż może wydawać się, że jest wykonany z normalnej materii, gdy materializuje się w przestrzeni rzeczywistej, forma demona nie jest bardziej fizyczna niż w Królestwie Chaosu. W rzeczywistości są to istoty z czystej energii Osnowy, której nadano kształt i głębię.
Kiedy manifestują się w materialnym wszechświecie, Daemony mają szczególną niewrażliwość i słabości, a także wiele dziwnych mocy wywodzących się z ich zrodzonej z Osnowy natury jako istot psychicznych. Zabicie fizycznej projekcji Daemona nie zabija go, a jedynie przerywa jego obecność w rzeczywistości; jego prawdziwa esencja w Osnowie pozostaje nienaruszona.
Demony Chaosu2
Demony Chaosu we wszystkich swoich ohydnych formach.
Jako stworzenia czystych emocji i energii psychicznej, które pochodzą z pokręconego lustrzanego wymiaru Empyrean, Daemony nie mogą przetrwać długo w zimnej rzeczywistości materialnego wszechświata. Potrzebują jakiegoś punktu skupienia, jakiegoś kanału, przez który mogą przenieść swoją niesamowitą moc z Immaterium i zamanifestować się w światach z krwi i kości.
W całej historii Imperium, szczeliny w Osnowie, które doprowadziły do ataku Daemonic, były zwykle wynikiem tego, że niewyszkoleni psionicy otwierali swoje umysły na złowieszcze podszepty Osnowy.
Takie wtargnięcie zaczyna się od opętania gospodarza przez Daemony, ale może skończyć się tym, że psyker zostanie zamieniony ciałem i duszą w ohydną, wrzeszczącą bramę, ranę w rzeczywistości, która może pozwolić zastępom Daemonów na przelanie się przez nią.
Takie inwazje na małą skalę zwykle ustają, gdy przepływ energii Chaosu wysycha, a Daemony zanikają. Wyjątkiem są sytuacje, w których Kosmiczni Marines Chaosu lub inni słudzy Ruinous Powers, mający te same cele co demony ich patronów, przywołują legiony Osnowy do rzeczywistej przestrzeni.
Poprzez akty dobrowolnego opętania, rytualne ofiary, psychiczne machinacje i ciągłe bluźnierstwa, osłabiają i niszczą zasłonę, która ukrywa okropności Osnowy przed światami śmiertelników. Zbyt często, gdy Kosmiczni Marines Chaosu atakują, zastępy Bloodletterów, Horrorów, Daemonettes i Plaguebearers wyłaniają się z eteru, by rozkoszować się rzezią.
Kiedy Daemon zostaje „zabity” w materialnym wszechświecie, zostaje wygnany z powrotem do Osnowy. Jeśli nie zostanie po prostu ponownie wchłonięty przez swojego twórcę, musi tam pozostać, aby odzyskać siły, aby w końcu mógł się ponownie zamanifestować. Legenda głosi, że wygnany w ten sposób Daemon nie może powrócić przez tysiąc terrańskich lat i jeden dzień, choć oczywiście niemożliwe jest udowodnienie takiego przekonania poprzez badania, a sama koncepcja czasu nie ma znaczenia w Osnowie.
Uraza dumy „zabitego” Daemona jest jednak znaczna, a Daemon jest zmuszony znosić drwiny swoich towarzyszy, dopóki nie będzie mógł powrócić do cielesnej formy i pomścić się. Najpotężniejsze demony wzywają sługi i podległe im pomniejsze demony, by pomogły im dokonać zemsty.
Krwiożerca w Cadii
Książę demonów najeżdża Cadię podczas 13. edycji Czarnej Krucjaty wraz z kosmicznymi marines Chaosu z Czarnego Legionu.
Jeśli ma wielu sojuszników, może poprosić ich o pomoc, choć wszystkie demony są w tym ostrożne. Takie przysługi nieuchronnie muszą zostać odwzajemnione, a żaden Daemon nie cieszy się z panowania innej istoty, czy to śmiertelnika, czy Daemona.
W gwiazdach szaleją burze Osnowy, a galaktyka stoi u progu nowej ery, gdy 41. milenium dobiega końca. Prorocy i augurowie ogłaszają nadejście Czasu Końca dla ludzkości, a liczba przypadków opętania przez Daemonic w Imperium Człowieka rośnie.
Każdy tak przeklęty psionik doznaje objawienia; w ostatnim uścisku śmierci ofiary dostrzegają przerażającą zagładę, która na nie czeka - otchłań Chaosu, absolutną w swej ostateczności, niekończącą się w swej rozpaczy. Teraz, w całej galaktyce, ta sama wizja ostatecznej udręki - wieczności pod batem Daemonów - rozprzestrzeniła się. W niezliczonych układach gwiezdnych niezliczone formy życia odczytują zapowiedzi i przygotowują się na nadchodzące mroczne dni.
Przeczucia katastrofy są teraz powszechne wśród Imperium Człowieka, zdecydowanie największego z międzygwiezdnych imperiów galaktyki, ale niewielu rozumie prawdziwą naturę Osnowy i zagrożenie, jakie jej mieszkańcy stanowią dla wszelkiego życia. Jednak nawet na odległych, zacofanych technologicznie planetach Imperium można zauważyć wyraźne oznaki zbliżającej się apokalipsy - rozprzestrzenianie się mutantów, powstanie kultów Chaosu, które czczą Mrocznych Bogów i stale rosnącą liczbę psykerów w ludzkiej populacji.
Inkwizycja dostrzega znaki ostrzegawcze, ale jest po prostu zbyt wiele planet Imperium w niebezpieczeństwie, aby mogli powstrzymać wiele śmiertelnych reakcji łańcuchowych spowodowanych opętaniem przez Daemonic. Gdy psionicy implodują, małe wyrwy w strukturze rzeczywistości wprowadzają krwawe rządy terroru na tysiącach planet, a próbując stłumić prawdę i zapobiec masowej panice, Inkwizytorzy przyjmują coraz bardziej bezwzględne metody.
Jednak za każdym razem, gdy szczelina Osnowy zostaje zamknięta, otwierają się kolejne dziury, a bariera między rzeczywistością a Królestwem Chaosu zostaje rozbita i rozerwana w tuzinie nowych miejsc.
Daemony atakują piechotę kosmiczną
Daemony Chaosu atakują oddział Ultramarines.
Jeśli słabość ludzkości okaże się zbyt wielka, wystarczy spojrzeć na upadek Aeldari, aby zobaczyć konsekwencje porażki. Na swoich błyszczących światach rzemieślniczych resztki gatunku Aeldari nie potrzebują rzucania runów przez swoich Farserów, aby powiedzieć im o zbliżającym się zagrożeniu.
Każdy z Aeldari, bardziej wyczulony psychicznie niż ludzie, czuje każde nowe rozdarcie w przestrzeni rzeczywistej i wzdryga się. Choć są całkowicie samolubni i okrutni ponad ludzką miarę, nawet Drukhari drżą na myśl o przestrzeni rzeczywistej pochłoniętej przez surowy Chaos, ponieważ gdyby tak się stało, ich ukryte miasto Commorragh w Sieci nie pozostałoby takie długo.
Nawet przerażające obce Tyranidy zdają sobie sprawę z zagrożenia płynącego z Osnowy - kilka flot rojów zmieniło swoje kursy inwazji, aby uniknąć rozpościerających się przed nimi Burz Osnowy. Istnieją rozproszone zapisy o flotach odłamków dryfujących w szczelinach Osnowy, zwłaszcza po bliskim zniszczeniu Floty Roju Kraken podczas Upadku Iyanden, choć skutki takiego galaktycznego wypadku są miłosiernie trudne do skatalogowania.
Mroczni Bogowie nie przejmują się tym, ponieważ ich niepoznane plany posuwają się naprzód, a ich ostateczne zwycięstwo nad obrońcami Stworzenia wydaje się pewne.