Opcje przeglądania
Producenci
Paczkomaty InPost
Paczkomaty InPost
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Twoje dane będą przetwarzane zgodnie z naszą polityką prywatności

Po Wojnach o Bramę Rzeczywistości rozpoczęły się podwaliny pierwszych nowych Wolnych Miast. Ziarna Nadziei w Everspring Swathe, składające się z Living City, Phoenicium i Greywater Fastness, były pierwszymi bastionami porządku. Wkrótce potem wokół Wrót Szczeliny Stormrift powstało Miasto Bliźniaczych Ogonów Hammerhal, zarówno po stronie Ghyranitów, jak i Aqshian, które stało się największą metropolią Imperium Sigmara poza Azyrem. Miasta Tempest's Eye, Hallowheart, Anvilgard i Brightspear w Great Parch powstały zaledwie kilkadziesiąt lat później, ale szybko dorównały rozmachem Seeds of Life.

Cities Of Sigmar

Miasta te i wszystkie inne, które powstały później, zostały zbudowane na polecenie samego Sigmara, strategicznie zbudowane wokół bram rzeczywistości lub na nexusach geomantycznych, choć często na obu, wzdłuż ley lines królestw śmiertelników. W swoich wielkich wysiłkach wojennych, mających na celu odepchnięcie sił Chaosu, Sigmar niestrudzenie pracuje nad określeniem, jakie zasoby i strategiczne lokalizacje przyniosą największe korzyści jego rozrastającemu się imperium. Gdy zostanie wybrana idealna lokalizacja, Sigmar wyśle siły ze swoich Stormhostów, aby zajęły te miejsca, ponieważ rzadko są one niezajęte. Chociaż miasta są zazwyczaj zakładane w celu zdobycia bram rzeczywistości i nexusów geomantycznych, siły Azyru dążą do zdobycia wszelkich zasobów, które mogą przynieść korzyści imperium Sigmara i jego krucjatom.[37a][52a]

Pierwsze z Miast Sigmara zostało zbudowane podczas Wojen o Bramę, kiedy szturmowcy Sigmara dzielnie walczyli o przejęcie kontroli nad Wrotami Azyru z rąk legionów Śmierci, ogromnych hord Orruków i różnorodnych sił Chaosu. Wokół Wrót Azyru, a także wielu innych bram rzeczywistości, Wieczni Stormcastowie zbudowali swoje potężne Stormkeepy, te wielkie bastiony pozwoliły Wolnym Ludom Azyru podążać bez strachu przed okropnościami Krain Śmiertelników.[10a]

Ci pierwsi koloniści wznosili osady wokół Stormkeeps, budowali wokół nich nowe systemy obronne i uprawiali pola. W miarę upływu lat te przygraniczne osady wokół odzyskanych Bram Królestwa wyrosły na jedne z najwspanialszych i najważniejszych metropolii rozsianych po całych Krainach Śmiertelników. Wśród tych wielkich miast znajdują się przede wszystkim Nasiona Życia, znane jako Żywe Miasto, Fenicjum i Szarowodny Fastness zbudowany w królestwie Ghyran. Jednak to Hammerhal stało się najwspanialszym z Miast Sigmara. Hammerhal, znane również jako Miasto o Bliźniaczych Ogonach, zostało zbudowane wokół bramy Stormrift Realmgate i jest rozległym miastem, które rozciąga się zarówno na Capilarię w Aqshy, jak i Verdię w Ghyranie[10a].

Ale te wielkie miasta były tylko pierwszymi z wielu. Stormkeepy nadal wyzwalają Realmgates i budują wokół nich swoje cytadele. Te Stormkeepy są tak zróżnicowane i różnorodne, jak same Stormhosty. Wkrótce pojawią się śmiertelnicy i rozpoczną żmudną pracę nad urzeczywistnieniem planów stworzonych przez największych architektów i inżynierów Azyru.[10a]

To Lordowie-Ordynatorzy i Lordowie-Kastellanci z Duchów Burzy pracują niestrudzenie, aby zidentyfikować starożytne ley-linie i źródła magicznej energii, na których zostanie zbudowana Strażnica Burzy. W niektórych przypadkach, w zależności od wielkości i znaczenia miasta, budowane są dodatkowe Strażnice Burz, aby zapewnić miastu dobrą obronę. Wielkie miasto Hammerhal posiada nie mniej niż sześć Strażnic Burzy[17b].

Po ustaleniu planów dotyczących struktury Twierdzy, Lordowie-Ordynatorzy i Lordowie-Kasztelani przystępują do ich realizacji. Współpracują z nimi ludzcy murarze, rzemieślnicy i gangi robocze, a także klany robotnicze wywłaszczonych, a nawet małe grupy aelfów. Dzięki pomysłowości Duardinów, zdolnościom adaptacyjnym ludzi i mistycznemu mistrzostwu aelfów, Stormcast może wznosić swoje imponujące fortece[15b].

Po ukończeniu Burzowej Twierdzy, inżynierowie z Ironweld Arsenal i regimenty Wolnej Gildii przybędą, by wznieść wokół niej tymczasowe systemy obronne, takie jak ziemne umocnienia i drewniane palisady. Miesiące upłyną na testowaniu tych zabezpieczeń i rozbudowywaniu ich w razie potrzeby.[10a] Ponadto w kluczowych, strategicznych punktach zostaną zbudowane bastiony Wolnej Gildii; każda z tych imponujących cytadeli będzie w stanie pomieścić tysiące żołnierzy[17b].

Gdy obrona zostanie zabezpieczona, członkowie Poświęconych Sigmara rozpoczną żmudne zadanie oczyszczenia obszaru, na którym zostanie zbudowana wielka osada, z plugawej skazy Chaosu i nieśmiertelności. Sigmarytańscy kapłani będą modlić się do Boga-Króla, podczas gdy wielkie szeregi flagellantów będą uderzać w siebie kolczastymi cepami, a krew tych wiernych wsiąknie w ziemię i wypali znajdującą się w niej skazę. Agenci Kolegialnych Komnat Tajemnych i Świętych będą następnie pracować nad oczyszczeniem wszelkich pozostałych śladów skażenia[10a].

Gdy ziemie zostaną uświęcone i oczyszczone, kolejnym zadaniem jest ich oczyszczenie. Drzewa są ścinane, aby zrobić miejsce na namioty i baraki, które będą służyć jako domeny dla pierwszych kolonistów, budowane są tamy, wdrażane są systemy nawadniające, a ziemia jest gotowa do przekształcenia w pola uprawne[10a].

Gdy ziemia zostanie oczyszczona i uświęcona, klany robotnicze Duardin, Dispossessed i Ironweld budują korzenie miasta. Fundamenty te często przybierają kształt dwunastoramiennej gwiazdy na cześć Sigmara. Gwiezdna woda, błogosławione metale i kamień królestwa będą często wykorzystywane do budowy najbardziej zewnętrznych murów miasta, jako dodatkowa ochrona przed najazdami daemonów i eterycznych istot.[10a]

W kolejnych miesiącach miasto zacznie nabierać kształtów. Mury będą wznosić się w koncentrycznych kręgach, ze Strażnicą Burz jako centralnym punktem obronnym. Następnie mieszkańcy miasta zbudują pierwsze ulice i arterie, wzdłuż których staną posągi wielkich bohaterów. Wkrótce potem przybędzie pierwsza duża fala osadników, z których większość będzie Azyrytami, ale często jest też wielu Odzyskanych, nieskażonych tubylców z regionów wokół nowego miasta. Po osiedleniu się, dźwięki przemysłu zaczną odbijać się echem na ulicach[10a].

W końcu populacja przerośnie plany miasta i nieuchronnie więcej ziemi zostanie oczyszczone i uświęcone, nowe mury zostaną zbudowane, a ulice poszerzone. Nierzadko miasta rozrastają się szybciej, niż pozwalają na to zasoby, a slumsy wyrastają poza zewnętrznymi murami miasta. Slumsy te mogą znajdować się poza ochroną murów, ale wielu lokalnych magnatów i firm przestępczych będzie pracować nad budową wokół nich surowych murów i palisad.[10a]

Cały ten proces może trwać dziesięciolecia lub znacznie dłużej, a pokolenia osadników i obywateli będą poświęcać się budowie swojego miasta. Rezultatem jest jednak osada, która może uchodzić za jedną z największych w rozwijającym się imperium Sigmara[10a]. Takie miasta stają się przystanią dla wielu różnych kultur i ras Wolnych Ludów, które żyją i pracują obok siebie[17b].

Każde Wolne Miasto jest drastycznie różne i ukształtowane przez swoją historię i otaczające je ziemie. Natura Stormhosta, który jako pierwszy założył miasto, frakcje i kultury, które podążyły za nimi, arkana i przyziemne gałęzie przemysłu, które okoliczne ziemie mogą wspierać, niebezpieczeństwa, które otaczają nowo wybudowane bastiony porządku, wszystkie te i inne rzeczy kształtują wolne miasto, jego mieszkańców, kultury, a nawet politykę.[37a]

Na każde Wolne Miasto, które przetrwało próby rzucone mu przez Krainy Śmiertelników i wyrosło na wielki bastion strzeżony przez solidne mury, wiele innych zostało zmielonych w pył przez bitwy toczące się w Krainach. Ruiny tych upadłych miast rozsiane są po ziemiach niezliczonych narodów

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl