Death Guard tactics – powolny i stały wygrywa wyścig. 0

 

Zasada armii

Porozmawiajmy o plagach. Zasada armii Nurgle's Gift pozostała z Indeksu, zapewniając wszystkim jednostkom Death Guard rosnącą aurę, która zmniejsza wytrzymałość wszystkich wrogich jednostek w zasięgu zarażenia - ale to nie wszystko.
Plagi, które wcześniej były dostępne tylko dla oddziału Kompanii Plagi, są teraz dodatkową częścią zasad naszej armii - pozwalając na wybór jednego z trzech dodatkowych modyfikatorów, wybieranych na początku gry. Jest to kara do rzutów na trafienie, szansa na zmniejszenie kontroli celu przeciwnika (a także jego ruchu i przywództwa) oraz możliwość zamiany pancerza w rdzę - trzy efekty mające ogromny wpływ na sposób gry armią. Co więcej, każda wroga jednostka w zasięgu tej aury będzie teraz dotknięta Afflicted, co ma wiele wbudowanych synergii w Codexie i twoich jednostkach...

Ta elastyczność nagradza graczy, którzy naprawdę starają się opanować ten Codex. Zrozumienie właściwej Plagi dla danego starcia może być decydującą różnicą między zwycięstwem a porażką. Potężnie opancerzone armie mogą onieśmielać - ale nagłe zmniejszenie skuteczności Kosmicznych Marines do poziomu Ognistego Wojownika T'au przez samą bliskość może przynieść rezultaty nawet przy użyciu broni o niskim AP!

W książce znajduje się sześć unikalnych oddziałów, których archetypy sięgają od rojów Poxwalkerów, poprzez bombardowanie oblężnicze i opancerzone włócznie, aż po zastępy prawdziwych demonicznych dzieci Nurgle'a. Rzućmy okiem na niektóre z moich osobistych faworytów.Virulent Vectorum 

Virulent Vectorum to fantastyczny wybór dla dobrze zaokrąglonych sił z narzędziem na każdą sytuację - i jest moim ulubionym. Chociaż ten oddział nie skłania się ku konkretnemu stylowi prowadzenia wojny, to zapewnia podejście do wszystkich przeciwników i wspiera różnorodne zestawienia.

Sama zasada odłączenia daje każdej jednostce w armii możliwość zachowania kontroli nad znacznikami celów, nawet jeśli żadna jednostka nie pozostaje w zasięgu, a znacznik zyskuje również zasadę armii i projektuje Plagi. Dla powolnej armii, która chce nieubłaganie posuwać się naprzód, zasada ta zapewnia możliwość wywierania presji na wroga, zamiast angażowania jednostek w utrzymywanie celów przez całą grę

 

Nosiciel Buntowniczej Regeneracji zyskuje 5+ do Odczuwania Bólu, co jest świetnym sposobem na zwiększenie wytrzymałości kluczowych postaci, ale bardzo podoba mi się na Księciu Demonów. Dzięki nowo ulepszonej Wytrzymałości 12, Ratunkowi 2+ i Niezniszczalnemu Ratunkowi 4+, to ulepszenie zapewnia mu taką samą wytrzymałość jak sam Mortarion!

Lordowie Zarazy są już znani z zadawanych obrażeń, a Piec Plag sprawia, że są jeszcze wredniejsi dzięki +1 Sile i Atakom oraz Niszczycielskim Ranom. Lordowie Zarazy zapewniają teraz także swoim oddziałom Podtrzymywane Trafienia 1 i Lancę - to naprawdę dużo obrażeń!

Powracając z Indeksu i ulepszony, za 2 CP Obrzydliwie Odporny zmniejsza wszystkie obrażenia otrzymywane przez jedną jednostkę na fazę. Co się zmieniło? Teraz działa w fazie strzelania lub walki! W połączeniu z Księciem Daemonów, który pozwala jednostce w promieniu 12 cali obniżyć koszt Strategii o 1 raz na rundę bitwy, terminatory z 4 ranami stają się niezwykle wytrzymałe w kluczowym momencie.

Pełzająca zaraza zapewnia pełne ponowne rzuty na trafienie i rany, gdy jedna z jednostek atakuje jednostkę wroga dotkniętą tą chorobą. Ta strategia zwiększa zasięg piechoty do niewiarygodnych poziomów. Moją ulubioną kombinacją jest 10 Plague Marines z Biologus Putrifier i Malignant Plaguecaster. Pierwszy z nich zapewnia śmiertelne trafienia z każdej broni i trafienia krytyczne na 5+, podczas gdy Plaguecaster dodaje podtrzymywane trafienia 1 przeciwko jednostkom dotkniętym chorobą. Niewiele zostanie po dobrze wymierzonej salwie tych gości.Shamblerot Vectorum

Czy lubisz Poxwalkers? Czy kiedykolwiek chciałeś utopić swojego przeciwnika w morzu bezmyślnie jęczących zombie? Shamblerot Vectorum to oddział dla ciebie.

Zasada odłączenia NIkończącej się Hordy pozwala dodać nową jednostkę 10 Poxwalkerów do swojej armii w rezerwach w rundach bitewnych 2, 3 i 4*. Ponadto, jednostki Poxwalkerów zyskują również słowo kluczowe Battleline! Sześć oddziałów składających się z 20 Poxwalkerów w armii liczącej 2000 punktów z dodatkowymi 30 w trakcie gry to z pewnością onieśmielająca perspektywa, ale przynajmniej są powolni... prawda? Na pewno nie mogą infiltrować? Uh oh...

 

Noxious Blightbringer z ulepszeniem Witherbone Pipes pozwala ci stworzyć plamę Poxwalkerów z dodatkową OC, aby zapchać dowolne cele. A dzięki +1 do Ruchu i ponownym rzutom do Awansu i Szarży ze strony Blightbringera, stanowi to świetną drugą falę, podczas gdy przeciwnik wciąż próbuje wydostać się z pierwszych fal infiltrujących nieumarłych.

Ulepszenie Władcy Chodzącej Ospy pozwala jego jednostce traktować rundę bitwy jako trzecią dla celów rezerw, co oznacza, że możesz mieć jednostkę 20 Poxwalkerów pojawiających się w dowolnym miejscu na planszy od samego początku, a nawet Rapid Ingress, jeśli idziesz jako drugi! Czy twój przeciwnik właśnie spędził całą swoją turę przedzierając się przez linię Poxwalkerów, aby opuścić swoją strefę rozstawienia? Zafunduj mu nową jednostkę o sile 20... i pomóż Nurgle'owi, jeśli zostawił dziurę wielkości Poxwalkerów na swoich tyłach!

Ukryty wśród umarłych pozwala na głębokie uderzenie niezaatakowaną jednostką Poxwalkerów z rezerw na planszę. Jest to świetne rozwiązanie do zdobywania drugorzędnych celów za pomocą darmowych jednostek 10 Poxwalkerów. Wylosowałeś Rozmieszczenie Locusa? Wykonaj głębokie uderzenie i zdobądź punkt! Nie chcesz, aby 20 Poxwalkerów siedziało na celu i nie mogło się ruszyć? Zrzuć 10 kolejnych na cele i pozwól, by twoja horda ruszyła naprzód bez obaw.

Co może być fajniejszego niż zmuszenie wroga do zaangażowania jednej ze swoich najpotężniejszych jednostek do walki wręcz w celu zabicia kilku bezwartościowych zombie? Sprawić, że będą osłabieni przez resztę bitwy! Użyj Splamienia plugastwem, gdy jednostka Poxwalkera zostanie zniszczona w walce, aby na resztę bitwy dotknąć jednostkę, która ją zniszczyła. To już jest frustrujące, ale co by było, gdybyśmy zamienili tę niedogodność w oznaczanie tej jednostki do zniszczenia?

Terminatorzy Deathshroud mogą teraz wykonać głębokie uderzenie w odległości większej niż 6 cali od dotkniętej jednostki... i tak, nadal mogą szarżować. To, co było teraz niedogodnością, stało się wyrokiem śmierci, ponieważ oddział Deathshroud przybędzie z bardzo łatwą szarżą, aby pozbyć się tych, którzy ośmielili się uderzyć w twoje bezmyślne hordy.

Ten oddział to idealny sposób na złapanie przeciwników w pułapkę i zdominowanie kontroli nad planszą, maksymalizując swój wynik i utrudniając grę przeciwnikowi. Uwielbiam to.

Dzięki Aiden! Więcej informacji na temat wysokopoziomowej gry najlepszymi graczami Mortariona można znaleźć w podcaście Disgustingly Resilient na YouTube. Jest najwyżej sklasyfikowanym graczem Straży Śmierci w rankingach ITC i współpracuje z Vanguard Tactics, aby uczyć innych, jak grać armią, którą kocha najbardziej...

* W grze Strike Force. Jeśli grasz w Incursion, są to rundy bitewne 2 i 3, podczas gdy ogromne gry Onslaught dają ci nową jednostkę w każdej z rund bitewnych 2-5!

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl