
Liam: Dodatek do Codex: Space Wolves przedstawia trzy zupełnie nowe oddziały Synów Russa, a także nowe zasady armii. Zachowują one Oath of Moment, znane z Codex: Space Marines, i dodają dwie unikalne zasady: Curse of the Wulfen i Sagas.
Curse of the Wulfen ma zastosowanie do Wulfenów i Wulfen Dreadnoughtów i daje ci możliwość kontrolowania ich wściekłości i szaleństwa. Trzymaj swoich bohaterów blisko jednostek Wulfenów, a oni będą ich nieco oswajać, zwiększając ich kontrolę nad celami powyżej domyślnego poziomu zerowego.
Zasada armii Sagi jest jeszcze bardziej interesująca. Każdy oddział jest oparty na sadze, którą Space Wolves mogą opowiadać w salach bankietowych Fang, i zapewnia twoim wojownikom zasadę oddziału, a także sagę do ukończenia. Jeśli to zrobisz, nie tylko twoje imię i czyny zostaną zapamiętane na zawsze, ale także otrzymasz dodatkową premię do zasady oddziału na resztę bitwy.
Osobiście bardzo trudno mi wybrać jedną z trzech opcji. Każdy oddział oferuje szereg narzędzi i taktyk, które moim zdaniem będą zabawne i wciągające, a jednocześnie pobudzą moją wyobraźnię – czy chcesz zostać zapamiętany jako ten, który pokonał największą zdobycz dzięki Sadze Pogromcy Bestii, czy też wolisz spróbować Sagi Łowcy, aby połączyć siły z innymi i wypatrzyć słabszych wrogów, których można zabić?
Moja ulubiona jednostka w zestawie armii i dodatku do kodeksu to Wolf Guard Headtakers i szukałem najlepszego sposobu na wykorzystanie tych niesamowitych nowych modeli. Początkowo zdecydowałem, że chcę stworzyć pełną ścianę tarcz 41. millenium, z jak największą liczbą Headtakers i Wolf Guard Terminators uzbrojonych w topory i tarcze. Dzięki ich mistrzowsko wykonanej broni mocy o sile maksymalnej 5, od razu zainteresowała mnie Saga of the Beastslayer Detachment. Daje ona jednostkom atakującym postacie, potwory lub pojazdy zdolność Lethal Hits! Jeśli ukończysz swoją sagę – co osiągasz, niszcząc ponad połowę postaci, potworów lub pojazdów przeciwnika na stole – otrzymujesz Lethal Hits bez względu na to, co wybierzesz jako cel.
Siła nie jest problemem, ponieważ trafienia krytyczne omijają rzut na zranienie, ale nadal chciałem więcej od Headtakerów. Chciałem, aby byli naprawdę jednostką, której należy się bać. Już teraz korzystają z umiejętności Headhunters, która pozwala im wybrać jednostkę wroga na początku bitwy i zadać jej obrażenia precyzyjne i niszczące. Kiedy ich ofiara zostanie zniszczona, mogą wybrać kolejną jednostkę. Jak więc zapewnić, że jak najszybciej wybiją wybraną ofiarę? Dodajmy przywódcę Wolf Guard Battle Leader.
Ci potężni bohaterowie dają jednostce, którą dowodzą, 1 punkt wytrzymałości i pozwalają jej ponownie rzucić kością na trafienie, gdy celuje w jednostkę wroga w zasięgu 6 cali. Wybierz odpowiednią ofiarę, a będziesz ponownie rzucać kością na trafienie, trafienia krytyczne automatycznie zadadzą obrażenia i dadzą dodatkowe trafienie, a wszelkie obrażenia krytyczne pozostałych rzutów spowodują śmiertelne obrażenia. Ta jednostka zapowiada się naprawdę przerażająco.
Jeśli nadal uważasz, że to nie wystarczy, zawsze możesz wydać punkt dowodzenia na strategię „Nieokiełznana dzikość”, która zapewnia +1 do rzutów na zranienie w fazie walki. Teraz już zaczynasz wierzyć?
Oczywiście problem z walką z pojazdami i potworami polega na tym, że musisz zmierzyć się również z bronią wielkości pojazdów i potworów. Wysoka siła i dobra penetracja pancerza są na porządku dziennym w przypadku tych ociężałych potworów, więc rozsądnie jest założyć ulepszenie Helm of the Beastslayer. Teraz za każdym razem, gdy duża jednostka zaatakuje twoją cenną grupę łowców, zmniejszasz charakterystykę penetracji pancerza o 1, zyskując tak potrzebną odporność.
Moglibyśmy teraz umieścić te jednostki w specjalnych transportach, aby zwiększyć ich przeżywalność, ale bardzo podoba mi się synergia z ich Wilkami Łowczymi. Są one bardzo tanim dodatkiem do jednostki, działają osobno po rozmieszczeniu, a przebywanie w pobliżu przyjaznej postaci zwiększa ich kontrolę nad celem o 1. Pozostaje więc walka piesza, ale na szczęście ten oddział oferuje trzy doskonałe strategie oparte na ruchu, które pomagają zmniejszyć dystans do wroga.
Skoordynowany atak pozwala jednostce znajdującej się w pobliżu krawędzi pola bitwy wrócić do rezerw strategicznych i uderzyć ponownie w innym miejscu. Impet sprawi, że przeciwnicy dwa razy zastanowią się, zanim strzelą do twoich Wulfenów lub Krwawych Pazurów, ponieważ mogą znaleźć się w walce wcześniej niż się spodziewali, a Gromkie pościgi jeszcze bardziej utrudnią wrogom utrzymanie cię na dystans, zapewniając ci zuchwały ruch reakcyjny, gdy pobliska jednostka wroga spróbuje wymknąć się z zasięgu szarży.
Oczywiście nowy zestaw armii nie składa się wyłącznie z Headtakerów. Jestem również wielkim fanem nowych Grey Hunters i Blood Claws. Moim pierwszym odruchem było wrzucenie Ragnara Blackmane'a do Headtakers, ponieważ jego War Howl pozwala im szarżować w turze, w której się przesunęli. Ale Young King pozwala Blood Claws na ponowne rzucenie kości na obrażenia podczas ataków wręcz. To bardzo kuszące, biorąc pod uwagę, że Blood Claws można wziąć jako jednostkę liczącą 20 żołnierzy!
Chciałbym jednak mieć również oszałamiającego nowego Wolf Priest prowadzącego 20 Blood Claws. Dlaczego, słyszę wasze wycie? Wolf Priest może użyć swoich Healing Balms, aby przywrócić zniszczony model do swojej jednostki w fazie dowodzenia, jednocześnie intonując Litany of Hate, która daje +1 do rzutów na zranienie podczas ataków wręcz. Staje się to równie przerażającą bandą dzikusów w zbrojach wspomaganych – ale jeśli zamiast tego spojrzymy na ich wykorzystanie w Saga of the Bold Detachment, stają się jeszcze bardziej przerażający.
Inspiring Presence to strategia za 1 CP, która daje jednostce postaci śmiertelne trafienia. Przy 20 Blood Claws z czterema atakami każdy to nie mniej niż 80 – tak, dobrze przeczytałeś, 80 – ataków, które automatycznie zadają obrażenia przy trafieniu krytycznym. Zdolność ponownego rzutu na rany Ragnara lub Wolf Priest sprawia, że pozostałe rzuty są jeszcze bardziej niezawodne, a Wolf Priest można dodatkowo wyposażyć w ulepszenie Braggart's Steel, które zwiększa siłę i obrażenia – choć to ostatnie trzeba zdobyć, wykonując zadanie Boast.
Space Wolves potrafią zadawać ogromne obrażenia, ale muszą też być w stanie je przyjąć. Strategia Heroic Resolve pozwala wybrać postać i odjąć 1 od obrażeń zadawanych przez ataki strzeleckie wroga. Countercharge pozwala postaci szarżować na pobliską jednostkę wroga pod koniec własnej fazy szarży, co daje możliwość nieoczekiwanej dodatkowej walki. Oba te stratagemy kosztują 2 CP, więc uważam, że Bjorn the Fell-Handed jest niezbędny w tym oddziale. Jego zdolność Ancient Tactician zapewnia dodatkowy punkt dowodzenia w fazie dowodzenia, jeśli znajduje się on na polu bitwy, co nieco ułatwia zarządzanie punktami dowodzenia. Jest on również postacią i sam może korzystać z wielu stratagemów oddziału – takich jak Alpha Strike, który pozwala postaci szarżować po wykonaniu ruchu.
Szczerze mówiąc, gdyby dano mi taką możliwość, ten artykuł byłby samą sagą i opowiedziałbym wam o wszystkich zasadach, kartach danych i rzeczach, które naprawdę chcę wypróbować. Problem polega na tym, że jako gracz nastawiony głównie na narrację, mający dostęp do tak wspaniałej, odświeżonej gamy figurek, chcę mieć ciastko i zjeść ciastko.
Nigdy nie jest to bardziej prawdziwe niż w przypadku najbardziej epickich bohaterów, postaci Space Wolves. Nowy model Logana Grimnara ekscytuje mnie bardziej niż Roboute Guilliman wypełniający zeznanie podatkowe, a jego zdolność Guile of the Wolf, która zwiększa koszt strategii użytych na pobliskich jednostkach, sprawia, że chcesz mieć High King of Fenris w samym środku akcji – dokładnie tam, gdzie powinien być. Arjac Rockfist również jest przerażający. Foehammer ma Anti-Vehicle 3+ oraz Precision, a jego jednostka może walczyć do śmierci przy wyniku 4+. Muszę więc dodać co najmniej dwie jednostki nowych Wolf Guard Terminators, aby towarzyszyły tym potężnym bohaterom... Widzicie, jak to się kręci?
Wszyscy możecie zacząć tworzyć własne sagi, gdy zestaw Space Wolves Army Set będzie dostępny w przedsprzedaży w sobotę.